Ana içeriğe atla

İDEOLOCYA ÖRGÜSÜ OKUMALARI/MUKADDİME




  Bu muazzam eser hakkında konuşmak, bir şeyler karalamak ve anladığımızı iddia edercesine ondan mülhem fikirlerin etrafında yeni fikirler türetme iddiasında olmak ilk bakışta bir cüretkârlık gibi gözükse de amacımız bu eserin anlaşılması için akın karaya karıştığı ve fikrin ayağa düşürüldüğü bu çağda asıl kalemlerin harekete geçmesi ve onlara bu eserin varlığını hatırlatmaktan ibaret. Gözümüzün önünde duran ve son yüzyılın Türkiye’sinde has fikirden ibaret, İslami aksiyonun küfür dağlarında yankısını yansıtmayı kendine görev addeden Necip Fazıl’ın çoğunlukla şairliğine hapsedilmesi onu anlamamaktan ibaret ola gerek. Onu yalnız bir şair olarak nitelemek kendi söylemiyle de ona en büyük hakarettir. Ona mevsuf kılınacak terkip olsa olsa ‘Allah Resulü davasında herkesin sustuğu bir anda orta yere çıkan kalem ve kelamıyla harbeden bir Mümin’ uygun düşer zannımızca.

  Bir takım kimseler zaman zaman beşerliğinden kaynaklanan yaptığı hataları söylemek istediği ve davasını yüklendiği misyonun önüne geçirerek onu tahkir edeceklerdir elbet. Söylenen sözlerin içi sırf kin ve İslam düşmanlığı kokmuyorsa bu muazzez davada onu her ne kadar beğenmeseler de hakkını teslim etmek zorundalar. Ancak ona düşmanlık eden ve çeşitli iftiralar atanların amacı yirminci asırda haykırdığı gerçekleri kabullenememeleri, yaratan Allah’a yöneten Allah olarak iman edememeleridir.

  Böyle bir takdimden sonra Büyük Doğu ne demektir onu açıklamaya koyulalım. Büyük Doğu Necip Fazıl’ın ifadesiyle ne yeni bir mezhep ne de oluşumdur, o İslam’ın emir subaylığıdır. Emir subaylığı yani gerekirse varlığını feda ederek davayı müdafaa etmek, yeni İslam değil yeniden İslam naralarını mukaddes tanımazların suratına haykırmak… İnandığına niçin inandığını, inanmadığına niçin inanmadığını bilmek… Bilmek ve bildiğiyle amel etmek, ideallerin ölümsüzlüğünü bilerek ideallerin idealine adanmak… Ötelerin ötesine bağlanmak....


  Genç adam! Bundan böyle senden beklediğim manevi babanın tabutunu musalla taşına, Anadolu kıtası büyüklüğündeki dava taşını da gediğine koymandır!

  Necip Fazıl’ı anlamak için öncelikle Gençliğe Hitabesinin sonunda alenen seslendiği, maya tutması için otuz küsur yıldır, devrimbaz kodamanların viski çektiği kamıştan borularla ciğerinden kalemine kan çekerek yırtındığı, kıvrandığı ve zindanlarda çürüdüğü gençlikten katre olmaya niyet etmek gereklidir.
  Neden mi? İlk bölümde de zikrettiğimiz üzere onun yaptığı bazı hatalarından ötürü davasının ulviliğini ve bu yoldaki cehdi görmek istemeyenler elbette ki onun gençliğe bıraktığı mirası anlamayacaktır. Gençlik kanın kaynamasının, ruhun bedene sığmamasının ve kâinata meydan okumanın membaı olan bir çağdır, öyle ki bu çağdaki aşkını hayatının her anına yayan kimse seksen yaşına gelse de genç kalır!
  Anlamak ve Allah Teâlâ tarafından tamamlatılacağına inanılan davaya baş koymak isteyenler için mukaddime kısmında birkaç kelam daha edebiliriz sanırım.
Kronolojik tarih aptalların tarihidir diyor Cemil Meriç, buna binaen burada Necip Fazıl’ın biyografisini de yazacak değiliz.

  Yüzün üzerinde eser bırakan Necip Fazıl’ın baş eseri İdeolocya Örgüsü ’dür. Kendisi de zaten bu eseri baş eserim diye takdim etmektedir. Zaten kelimelerini hem hitabetinde hem de yazı dilinde ne kadar diyalektiği üst seviyede, derinlemesine kullandığını onu tanıyanlar bilir. Şairdir aynı zamanda, ama dikkat! Kendisi de Şair olarak takdim edilmekten rahatsızdır, o, Mütefekkir, Dava, Aksiyon adamıdır. İçeride yatmasına sebep olanlar şiirlerinden çok mukaddesatçı gençliğin kaynayan kanını harekete geçiren ve ona harita çizen yazılarıdır. Büyük Doğu ilk planda dergisinin, ardından ise ortaya koyduğu Yalnız İslam’dan ibaret olan dünya görüşünün adıdır. Demiştik, ne yeni bir mezhep, ne yeni bir oluşum, İslamiyet’in Emir Subaylığıdır Büyük Doğu.

  Derginin ilk kapatılması, dolayısıyla münafıklar tarafından davaya yönelenlerin önüne ilk taş koyma cehdi Büyük Doğu dergisinin 30. sayısında ‘Allah’a itaat etmeyene itaat edilmez’ hadisinin yazılmasıyla patlak vermiştir. İstanbul Üniversitesinde muallimlik yaparken Hasan Ali Yücel tarafından çağrılmış ve ya dergiyi kapatırsın ya da görevinden istifa edersin ihtarı kendisine çekilince Necip Fazıl,
'Bir sınıfın muallimi olmaktansa bir milletin muallimi olmayı' tercih etmiş ve kitap neşrine adamıştır kendini.

‘Surda bir gedik açtık mukaddes mi mukaddes!
Ey kahpe rüzgar, artık ne yandan esersen es!..’
diyerek yaptığı mücadeleyi ve küfür surlarında açtığı gediği veciz bir şekilde ifade eden Necip Fazıl’ın bir sonraki yazıda Abdulhakim Arvasi hazretleriyle tanıştıktan sonraki fikir seyrine değineceğiz inşallah.



                                           İbrahim Hasan

Yorumlar

  1. Sur da bir gedik açtık mukaddes mi mukaddes ey kahpe rüzgar artık nerden esersen es

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

SEZAİ KARAKOÇ VE İSLAMIN DİRİLİŞİ KİTABI (Yüz kitaplık listeden ilk kitap)

Sezai Karakoç   Hakkında yazacağımız bu kısacık tahlil onu anlatmaya yetmeyecektir muhakkak. Burada uzun uzadıya rakamlara boğulup kronolojik bir perspektif de sunmayacağız sizlere. Onun neden bugünün ve yarının Türkiye’sinde belirleyici olacağını ve ne nispette önemli olduğunu anlayacağımız birkaç bilgi zaten sizi onu anlamaya ve kitaplarına yönlendirecektir. Aşağıda vereceğimiz İslam’ın Dirilişi adlı kitabının kısa ve öz tahlili de derhal sizi bu kitabı edinmeye ve bugüne değin şayet tanışmadıysanız tanımaya/anlamaya itecektir adeta. Bir yazar, mütefekkir, âlimle tanışmak demek sureten onunla bir araya gelmek değildir çünkü. Onun insanlığa bıraktığı mesajını özümsemek onu anlamaya ve anlatmaya yönlendirir sizi.   Onu iki kelimeyle sıfatla deseniz Anadolu evladı der kapatırız konuyu. Bu kavramın ne kadar önemli olduğunu bilmeyenlere basit bir terkip gibi gelebilir bu iki kelime.   Özellikle ideolojilerin pençesinde ruhu ölmek üzere olan insanın her geçen gün kimlik yozlaşmala

İnsanlığın Medeniyet Destanına Eleştirel Bir Bakış

Besmele, Hamd ve Salat-u Selamdan sonra... Öncü bir kuşak için okunması ve tefekkür edilmesi gereken 100 kitaplık listenin  10. Kitabı "İnsanlığın medeniyet destanı". Her biri dünya çapında yankı oluşturan  Roger GARAUDY'nın 60'ı aşkın eserinden sadece biri.Garaudy bu eseri müslüman olmadan 4 sene önce yazdı. Bu kitabın hedefi tarihe bakış açısının değiştirilmesi gerektiğini göstermek; batının aslında çoğu insanın düşündüğü gibi örnek alınacak,ulaşılması gereken hedef olarak konulacak bir yerinin olmayışını gözler önüne sermek.Malum olduğu üzre ülkemizin bir kısmı batıyı bu şekilde görenlerden oluşmakta. Motamot şekilde batıya uyarsak gelişiriz, batı gibi oluruz düşüncesinde debelenip durmaktalar. Meseleye  iki farklı açıdan bakmak istiyorum:  1. Bizim soylu bir kültürümüz, tarihimiz varken batı kültüründen ne umuyoruz? Eğer terakki umuyorsak batıya değil kendi kültürümüze, İslam kültürüne, aslımıza dönmeliyiz. Çünkü iki medeniyet arasında sıkışıp kalmaktansa k

MÜSLÜMANCA DÜŞÜNME ÜZERİNE DENEMELER KİTABINA BİR DENEME

  Modern dünyada tüm eşyanın hakikatinden mücerred hale geldiği, kendi manasının haricine itildiği ve farklı elbiselerle teşhir edildiği malum. Eşyanın dahi bu kendi dışı olmaklığa mecbur kılındığı sahteliklerle ağulanmış modern dünyada, eşyadan daha mücerred ve nazik olan, insanı O’na muhatap olmaya layık hale getiren aklın iğdiş edilmemesi, bu tahrif ve tahripten menfi manada etkilenmemesi mümkün değil. Kaldı ki eşyayı asıl manasından soyunduran insan da modern zamanların doğayı tahakkümü altına alan, insanı eşrefi mahlûkat olmaktan beri kılan anlayışın ürünü. Eşya kendi kendine bu dönüşümü yaşayamayacağına göre, bunu icad eden aklın da varolduğu muhakkak hale gelmiş bulunuyor. Savaşlar artık bilek kuvvetine dayanmıyor, daha doğrusu geçmişte nasıl bilek kuvvetine dönüşen savaşlar bir akıl çatışmasından neşet ediyorduysa bugün de aynı manada hatta daha da çok aklın ön planda olduğu çatışmalar mevcut. Müslüman aklın ortadan kaldırılması, diğer beşeri ideolojilerle İslam’ın aynı dü